امنیت را فراموش نکنید

امنیت

امنیت را فراموش نکنید

با تکامل فناوری، نگرانی مصرف کنندگان بیشتر بر روی مسائل امنیت و حریم خصوصی است. در حال حاضر اطلاعات و داده‌ها، مرکز اقتصاد جهانی است بنابراین اطلاعات با ارزش می‌تواند توسط افراد غیرمجاز مورد سوء استفاده قرار گیرد. با توجه به افزایش قابل توجه نقض داده‌ها در مقیاس بزرگ در طول چند سال گذشته، هیچ کسب و کاری نمی‌تواند اطمینان داشته باشد که اطلاعات آن در امنیت کامل است، به ویژه مکان‌هایی مثل بانک‌ها که حساس ترین و مهم ترین اطلاعات افراد را در اختیار دارند.

توجه به انتظارات مشتریان

مشتریان می‎خواهند بدانند که اطلاعات و پول آنها در بانک در امنیت است. نقض امنیت اطلاعات شخصی مشتریان در بانک، برداشت غیرمجاز پول از حساب یا دریافت پول از طریق دستگاه خودپرداز (ATMM)، تا حد زیادی به اعتماد مشتریان نسبت به یک موسسه مالی آسیب می‌رساند. اعتماد مشتریان به موسسات مالی یک مسئله شکننده است و حتی اگر نقض امنیتی به وجود آمده برای آن موسسه به طور مستقیم مشتریان را تحت تاثیر قرار ندهد، می‌تواند اعتماد آنان را از بین برد.

 

ضرورت بهبود امنیت دستگاه‌های خودپرداز

دستگاه‌های خودپرداز نسبت به حملات و خطرات آسیب پذیر هستند که این آسیب‌ها می‌توانند شرکت و یا مشتری را مورد هدف قرار دهند. برای مثال در سطح فردی در صنعت بانکی هزینه دستکاری کارت های بانکی ۲٫۴ میلیارد دلار در هر سال و دزدی پول نقد از مشتریان می‌تواند تا ۵۰۰ دلار در هر تراکنش باشد.

در همین حال، هزینه مقابله با حملات منطقی نیز برای شرکت‌های گسترده‌تر، می‌تواند بین ۱۵۰ هزار تا ۱ میلیون دلار در هر حمله باشد و همچنین حملات فیزیکی، می‌تواند به طور متوسط ۱۰۰۰ دلار در هر دستگاه خودپرداز هزینه داشته باشد. به غیر از این خسارات مالی قابل توجه، زمانی که مشتریان از دستگاه های خودپرداز استفاده می‌کنند، دستگاه‌ها برای مشتریان به مثابه بانک هستند و اگر از یک مشتری سرقت شود در نهایت به اعتماد مشتریان نسبت به بانک لطمه می‌زند.

 

نسل جدید دستگاه‌های خودپرداز امن

زمانی که بانک‌ها به دنبال ارتقاء دستگاه‌های خودپرداز خود هستند، امنیت را باید اصل اولیه و اساسی خود قرار دهند. برای محافظت در برابر حملات فیزیکی از اجسام خارجی باید از دوربین‌ها و شیشه های مخصوصی استفاده شود که تشخیص اینکه به دستگاه خودپرداز چیزی اضافه شده یا ضرری وارد شده را ساده‌تر می‌سازد. همچنین استفاده از تکنولوژی تصویر در تصویر (Picture-in-Picture) سبب افزایش آگاهی مشتری از آنچه در اطراف آنها در جریان است، می‌شود. در حالی که دستگاه‌هایی که فن‌آوری‌های بدون تماس (Contactless) ارائه می‌کنند (از طریق کارت یا تلفن همراه هوشمند) نیز بسیار مفید هستند و می‌توانند تهدید امنیت کارت‌ها را به طور کامل حذف کنند.

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

دیدگاه
نام
ایمیل
وبسایت